Monday 15 August 2016

Pergi tak kembali...Alfatihah buat YUFIZA HANI

Semalam, ard 940pm, Aku dpt berita daripada 'geng lari2'...kawan baik aku / geng lari/ gymbuddy/ geng makan/geng g jamban/ geng g surau/ geng tdo aku....telah pergi menghadap Illahi setelah setahun bertarung dgn kanser otak...tergamam aku...mcm tak cayaa yg Fiza dh takde...

Aku WA ems..ucap takziah...tak dpt nk dtg malam semlm sbb dnd nk sekolah arini...aku dtg arini ...hajat di hati nk mandikan jenazah....tp sbb aku lemah semangat, aku just kapankan jenazah..alhamdulillah dpt aku pakaikan fiza 'baju' cantek2 n kemas2 nak menghadap Allah...sebak...tu je yg mampu aku ckp..menangis2 aku sepjg fiza dikapankan dan disolatkan..ramai kawan2 dtg solatkan fiza...

Almost 4 mgu fiza tak sedar kt ICU...seminggu terakhir, family dia bg kawan2 ziarah dia d ICU..first time aku dpt jumpe fiza since bln seminggu terkahir puasa...pttnye aku jumpe diaa b4 balik rayaa ke kelantan...tp dia tak sihat...so aku just pass oreo brownies yg dia request kt ems aje...sepjg dia sihat di KPJ, byk mende dia request..alhamdulillah aku dpt tunaikan semuanye...takde sedikit ralat pun...

Segala urusan mandi, kapan, solat dan pengkebumian berjalan lancar...alhamdulillah urusan fiza dipermudahkan..aku still mcm tak percaya kawan aku dh dikebumikan..dlu, dia yg ajar aku joing geng lari...dia yg sll bawak aku g makan2...dia ajak aku tdo dlm keter waktu lunch...dia ajar aku short cut ke opis...terlampau byk memory aku ngn fiza..even aku baru kenal dia 4 thn ...aku kenal diaa sbb kami sama2 org baru di umobile.....

Tuhan lebih sayangkan fiza...kami geng2 lari mmg tak dpt nk tahan sebak..sebak tgk ems kebumikan fiza..sebak tgk family fiza ...sebak mengimbas memori kami sama2 lari...semoga fiza tenang di sana...alfatihah...

gambar kt KPJ..waktu fiza sihat...aku buatkan bimbimbap n pavlova sempena bday ems..

 kiteorg sker wat kije gile pki bju ujan g weld..:(
fiza selamat disemadikan...

family fiza n kawan aku atut...


0 comments:

Post a Comment

 
;