Thursday 28 October 2021

Throwback Danish from MRSMPC to MRSMTGB

 Since dh lama sangat aku tak berblog..so jomla kite TB kisah danish bertukar sekolah..Dari F1 memang danish MRSMPH. Alhamdulillah dpt cikgu yg baik2 dan HR yg sporting...selama kt MRSMPH no smartfon...leh bawah fon yg hanya call/sms aje..tu pn wikdays kena bg warden..wiken baru bleh guna tepon tu...

Aku rs berkat cara/peraturan camtula, bdk2 ni fokus belajar..takde anasir2 luar kan..kalau tak leka ngn utube la games la mediasosial la...dan sebab tu jugak..danish PT3 straight A alhamdulillah...so utk mak2 sekalian, sekiranye result anak tak memberangsangkan since sek rendah, keep on motivate anak2, keep on berdoa...tak semua anak dilahirkan cerdik pandai..ade yg kena berusaha lebih n doa dr ibu bapa...

Since danish dpt stretA PT3, selalunye mara akan offer MRSM bitara samada MRSMPC, MRSMTaiping, MRSMTGB. Ofcoz bdk2 ni mmg akan idolakan TGB...top1 mrsm kan... tapi rezeki danish dpt MRSMPC..mmg muncung sedepaalaa anak aku kan..aku ckp takpe..just try dlu..dalam masa sama mama akan cuba sedaya upaya tukar MRSMTGB/taiping. 

Nak dijadikan cerita, hari pendaftaran danish di pengkalan chepa, sama dengan hari pendaftaran dhia di MRSM Transkrian... mmg laa rs mcm sedih gile kot sebab aku takleh nk buat dua2 at the same time...satu kt utara satu kt pantai timur...since MIL aku org kelantan, dia willing untuk tolong kiteorg regs danish di PC...mmg rasa sedihla...first day anak masuk MRSM baru aku takde...tp aku cakap kt danish, mama kena priority dhia dulu sebab kesian dhia first time duduk asrama..danish dh besar dh f4...so danish pahamla...yg penting MRSMPC bleh bawak smartfon...hahahahaha..untunglaaa kan...n at the same time mana2 MRSM bitara ni kena ade tab..so keluar lg la duit aku mcm air ujan nk bli ipad utk anak teruna tersyg...

Kat MRSMPC tros danish jd ketua batch!!! glemer kan?? hahahaha tp as usual tiap ari call aku bgtau nk tukar MRSM...aku mmg masa tu stresss je weh ngn bdk ni...dlm masa sama mmg aku usahakan la anto surat kt MARA...apply tukar MRSM...bozo pn mintak tlg geng2 ansara diaa...so selama danish kt MRSMPC mmg pergi balik naik flt...sng sket nk compare ngn kalau aku anto jauh gile kan..dia pn dh besar.. tp danish sempat 2x je kot naik flt..pastu covid..pastu semua tak sek..PDPR...masa ni pn aku masih usaha laaa anto ntah bape kali email ke MARA buat rayuan tukar MRSM tak kisahla TGB or Taiping..sampai aku giveup, aku buat surat pindah ke MRSMPH sebab danish kate dia lg selesa masuk balik MRSMPH dr stay ke MRSMPC...ok mama turutkan...

After beberapa kali rayuan, rezeki danish dpt MRSMTGB...MRSM yg mmg menjadi pojaan ramai...mmg masa ni berbakul2laaa aku nasihat danish..dh dpt mrsm terbaik kena buat yg terbaik..takleh lekaa...dhler bdk2 pompuan kt situ lawa2 #tiber ... hahahahaah ..kaming sun danish nk trial dh weh bln 11 nanti...kejap aje masa berlalu..sejak covid anak2 aku byk PDPR ajee...tp so far derang mmg belajar laa sbb aku monitor..kalau tak ke laut jgk weh....


Danish MRSMPH

Still MRSMPH until f3

MRSMPC masa ni papa nk antar g airport subang

Sukan MRSMPC

Bersiap2 nk regs MRSMTGB..sampai tua laa baba tolong pki tie

MRSMTGB

kesayangan

b4 mama balik KL..gambo seketol with anak teruna
















0 comments:

Post a Comment

 
;