Monday 26 December 2011

Pavlova


Berjaya membuat pavlova..lebih mudah dr macarons..cara2 nye lebih kurang cam buat macarons aje..bezanye pavlova tayah nk keringkan base dia..lepas siap, tros bakar aje..aku buat mini pavlova..mula2 buat, dh kering dia mcm lembut sket..tak keras..so aku bakar semula..yippiee..dah jadi...aku tak makan pn pavlova ni..saja2 je gatal buat..takde kerja...heheeheh..so simpan je dlm tupperware..bile2 nk makan, beat je whipcream, bli stroberi/kiwi/beri and segala mak nenek buah, taraa..leh makan tros...aku amik resepi kt sini

arini bukan takat wat pavlova...aku buat laksa johor gak..ajak mer join late lunch..mer baru blk dr perak..haaa sebekas beso durian dh kopek isinye dia bawak..aku makan spi kenyang tahap ular sawa...sedap gilelah durian kg..free plak tu...spi ke mlm dok layan durian kuning..durian isi putih, simpan dlm freezer..tuk esok plak..

kul 1130pm, yoyo plak dtg..tapau laksa johor...aku tglkan sket je balance tuk bawak bekpes esoknye..sng kerja bile semua mende abis menjilat jari...

seronok ade kawan2 yg duduk dkt2 ngn kite ni..anytime kite masak2, kite call aje..either kite 'poslaju' ke rumah derang, or derang dtg amik..either kite yg masak n bg kt derang, or derang masak2 bg kt kite..seronok sgt...

0 comments:

Post a Comment

 
;