Wednesday 13 June 2012

Dhia's New Skul - Real Kids

Dhia start new skul @ Real Kids kota damansara on Monday 11/6/12...Kire pas coti sekolah pjg, aku tukarkan dhia skul...

Ramai gak tanye kenape...penat nk xplen sbb pjg...Biar cite kt sini je...Since alst year, masa dhia 4thn, aku masukkan Dhia Brainy Bunch Islamic Montesori (BBIM)..konon nk anak dara aku islamic lah since abg dia dulu Qdees...masa tu BBIM mmg baru bkk kt KD...so kire dhia first batch yg masuk...aku saja nk bg dia learn n play..kire konsep montesori gtuh..lgpun dhia kan baru 3++ masa tu..tak 4 thn lg...so aku masukkan...masa tu BBIM kt umah kona lot...

Pastu during that year, aku pasan lah, BBIM ni mcm nak tanak ajee..cikgu dia aku tak rasa pn frenly...mcm pilih kasih pn ade..which is aku sgt2 tak sker...mmgler ko spekang bagai dan sume pn melayu tp aku still ade rs tak puas ati...berbeza dgn Qdees danish dulu...tak npk pilih kasih..tak kire cina melayu india sume sama rata...so aku rs danish dulu pn mcm happy je kt Qdees..

Pastu, bile ade xtvt cth mcm sports day, konsert, adoiyaaii....kelam kelibut...pastu spi tghari..mcm tak proper..sdgkan BBIM ni dh byk pn branch dia kt Sgor...tp aku still sabar lg sbb aku pk ala dhia baru 4 thn..lek luuu...so masuk 2012, aku dh niat dlm ati...nk masukkan qdees or realkids...tp bapak dhia berdegil nk masukkan BBIM jgk..yg lg besh...dia g regs kt new branch kt KD jgk tp kt umah kedai..bawah kedai atas BBIM...adoi..stress di situ ye...tapi sbb bapak dhia yg bayo, aku redhooo...

Tp aku doklah diskas ngn bapak dhia...aku tak npk dhia nye improvement...bygkanlah ABC tak kenal..123 tak kenal...sedey okeh..aku suh tulis tak reti..takkan ler nk make effort aku ajo plak?? camtu baik tayah g skul....aku je ajo sume...mmg aku ade blikan buku2 tambahan tuk dhia..buku ABC ler...tp tang reading aku kesian...sbb aku igt lg, danish dulu agak slow dlm reading...than masuk umur 5 thn, aku ajo dia, tros pandai..dhia ni mmg tak reti lgsg...kesian okeh..ape ntah cikgu dia ajo kt skul...bengang gaklah..dhler bayo mahal...

so aku pn bgler alasan2 bernas ke bapak dhia psl skul yg atas kedai, bdk2 kena naik turun tangga tp cikgu tgk je dr atas takde nk pimpin pn bdk tu naik atas, ngn pembelajaran yg ntahlah aku tak sker...so aku bg kate putus ke bapak dhia..by bulan 6 dhia takde improvement aku nak tukarkan jgk dhia sek.....lg 1 cikgu sek dhia asik bertukar2...kt situ pn ko dh npk BBIM KD tak besh....

So spi bln 5, aku dh npk dhia malas g skul..ko bygler, seminggu 2-3x je g skul...adoi...pastu aritu ade sports day...ya allah gile kelam kabut..kate 730, kul 9 baru nk start tu pn cikgu terhegeh2 nk setup2 sume...ntah ape2...so masa sports day kebetulan ade open day realkids KD...aku gigihlah bawak mer sekali teman sbb anak dia nurin dulu sek situ...pas dgr penerangan sket2, cek fees, aku tros sms/kol bapak dhia..okeh bapak dhia setuju...so regs lah dhia ke real kids...

konsep realkids lebey kurang qdees je..actually aku lg sker qdees bandar utama...tp sbb jauh sshlah plak..qdess kd aku tak sker..ramai sgt student...nnt cikgu tak concentrate kt anak aku..aku kan kiasu!!! muahaahaha...

yg besh, dhia dpt 2 unipom free sbb mmg ade promo sape dtg during open day n regs, dpt unipom free..jimat di situ ye...ari pertama dhia happy...ke 2 pn npk ok...ari ke 3 dia dh start merengek2 sbb ngantok...mana tak ngantok..tdo lewat..abg dia dh kroh2 dia bleh pusing kiri pusing kanan terbalik sana terbalik sini takleh lelap...lantak...tp aku paksa gak g skul...hahaahah...air mata meleeleh2 dh tp tak bani nk bunyi takot kena pelangkong...sorry ye dhia...





1 comments:

Unknown said...

hi, baru baca post awak nak tnya la yuran real kids ni brapa ye .. coz sy baru je nk pg branch kd tuk nak servey ingat next year anak da 3 tahun dia sorang pula tu ingat nk bg dia ada kawan kawan tak la sunyi sgt... any info share with me ye..

Post a Comment

 
;