Saturday 21 July 2012

Buka puasa 1 ramadhan

Salam Ramadhan buat semua umat Islam.....

Ramadhan kalini, amat bermakna buat aku..ewahhh..poyo tiba2 erk...yeler bermakna sgt okehhh!!! sbb mak ayah aku mai umah aku MENGEJOT...mmg tanjat sgt gegurl tauuu...actually during dinner ngn adek2 aku aritu, aku dh ckp kt derang, 1st ramadhan buka umah aku jelah..meriah sket...derang pn ON je..aku plak sker je ler sbb kite leh masak byk2, org leh makan kenyang2..wehuuuu...

Pg tu, adik aku dok sms, 'kaklin, masak byk2 tau, takot tak cukup!!'..wah adik aku ni..mcm tak biasa lak aku masak byk2..mmgler selama ni pn aku masak byk2 spi korang pn mengah2 nk bgn kan?? dua tiga kali dia sms remind aku..benganglah gua kan..dhler puasa ni...bikin gua panas je kan??

so tghari tu aku dh potong sume bhn2 nk masak...kul 3 lebey camtu aku lepak2 ler atas katil merehatkan diri sbb igt nk masak 4 lebey..sekali dr tingkap bilik aku, aku leh npk parent aku..ape lg..terjeritlah aku..tanjat sgt gegurl tau!!! sgt sepraisss!! happy tak terkata...ko byglah...kan sll bln pose anak2 blk kg buka ngn mak pak..tp ni dh terblk..mak pak mai kl buka ngn anak2..ko hado?? hiks!!!

mak siap bawak karipap segera, roti canai segera, laksa siap semua...tiba2 rs mcm mak tanggang...wakakakaak...so ptg tu, aku ler sorang2 bersilat kt dapur...mak dok rilek je..dia kan tetamu..tayah tlg2..kang aku pening...so adik2 aku plak tgl bli air/ais/juadah tambahan ikut tekak masing2...

aku lak sorang2 masak bihun, tomyam ayam, siakap 3 rasa 2 ekor, pakchoy,sotong goreng tepung, telur dadar...sekian...masing2 dh mcm ular sawa pas bukapose...sebagai tukang masak terhormat, aku mmg tak lalu sgt ngn ape aku masak..aku mkn pn bekas2 lebihan bihun danish ja..pastu kenyang dh...

yg kelako, adik2 aku gelak tgk danish buka...pestime kot derang tgk...danish kalo buka, kalah rakyat somalia...air je 4 jenis kt keliling pinggan dia..nasi/bihun/rotijohn sume dia tabuh atas pinggan..tp abis okeh?? kekekekekeek


aku dh btolkan gambo ni..tiba2 dia nk gak suh telengkan kepala ..lantak..

0 comments:

Post a Comment

 
;