Tuesday 18 September 2012

Realiti kehidupan....

Tak mudah utk kite membuatkan semua org suka kt kite. Tak mudah utk kite percaya kepada semua org apabilah kite amanahkan sesuati rahsia..Tak mudah utk kite menyenangkan semua org sdgkan hati kite yg terluka... Itu semua tidak mudah...aku tak pernah cakap aku perfek...aku mmg sgt2 kekurangan...baik dr segi perangai, kewangan dan segala2nyaaa... Setiap org ade masalah sendiri....macamana hebat org tu, macamana kaya dan sempurna seseorang, pasti ade masalah...sbb kite bukanlah malaikat,utk menjadi org yg sempurna... Kadang2 kite memerlukan teman tuk meluahkan isi hati kite...teman tuk meluahkan masalah yg dihadapi..Mungkin teman tu tak dpt menyelesaikan masalah kite..at least, teman yg kite percaya tu, dpt menenangkan hati kite, dapat mengurangkan kerisauan dlm hati kite...thats y kite memerlukan teman yg sgt2 bleh dipercayai bile kite ada masalah... Kadangkala, kite rasa teman tu adelah yg terbaik buat kite yg bleh kite percayai utk meluahkan segalanye...tetapi, adakalanye, teman yg kite percayai itulah yg menyebabkan kite semakin bersedih malahan beban masalah yg kite hadapi, makin terasa 'beratnye'... Itulah realiti kehidupan...tak semua org dpt memahami isi hati kite..tak semua org tau ape yg tersirat dlm kehidupan kite..org hanya akan npk yg bahagia sahaja, yg menyenangkan mata sahaja spi ade perasaaan 'iri' di hati...satu yg aku belajar, belajar erti bersyukur dgn ape yg ade..bkn membuat perbandingan dgn kehidupan org lain...ye aku serba kekurangan...tp aku bersyukur Allah berikan kesihatan yg berpanjangan...mcmana aku bz dgn kerja, blk kerja, tanpa sempat berehat mahupun menukar baju, sambung plak dgn OC, Allah masih sygkan aku..tak pernah sekali aku sakit teruk...paling2 pn sakit kaki dan sakit pinggang...itulah nikmat yg Allah berikan pada aku... Tapi tak semua org tau di sebalik segala ape yg aku kecapi, byk pengorbanan/dugaan yg aku perlu lalui...terima kasih teman yg sudi memberi telinga tuk aku berbicara...terima kasih juga kerana sentiasa mendoakan kebahagiaan aku..terima kasih kerana sentiasa igt aku 'senang' dan happy dgn life aku....ye, mmg org lebih npk yg 'senang' dr melihat kesedihan yg aku lalui...terima kasih sekali lagi... Terlalu memendam rasa sehingga menjeruk diri sendiri...ape yg bleh aku buat? aku cuma insan yg lemah yg perlu melalui idop ini dgn tabah...

0 comments:

Post a Comment

 
;