Friday 4 January 2013

Balut buku (MANUAL)

Cerita basi tp beselah kena gak hapdet blog bersawang ni...balut buku secara manual bermakna setiap buku teks tu dibalut menggunakan sampul pastik bergulung2 dan  di gunting mengikut saiz yg sepatutnye dan di silotep kemas2..begituhlah...cuma buku tulis aje aku bli readymade since buku tulis sek agama dan sek rendah ade 30 ketol..kose nk manual2 khen...

Thn ni, buku teks darjah 3 danish dpt lbt sbb batch danish batch pertama KSSR maka stok buku teks pn lembap nk dpt.....dpt masa first day masuk sekolah..sampul aku dh bli segulung tebal dh...bli yg plg panjang sbb last year bli tak bape nk pjg tros tak ckp masa nk balut...sbb buku latihan sekolah agama dh dpt, haruslah aku balut buku sekolah agama dlu...masa aku balut ni ialah bertarikh 1/1/13...bagus tak aku? esok anak nk sek arini terhegeh2 balut...eekekekekeek...

sambil2 balut tu, teringin nk selitkan 'nota cinta' buat cinta hati beta....lama dh tak buat mcm ni...dlu masa dok asrama, gedik tau bg kt hakak hangkat, adik hangkat, abg hangkat (eeuwwww), secret admirer (doubleee eeuuwweekkk)...kt pembalut ceklatlah, tampal kt nasi lemak bungkuslah, tampal kt begerlah...so sccweetttt...maka kite applykan ape yg kite belajar dlu pada anak2...aku selit nota cinta ni 1 kt wallet danish, satu kt buku sek agama...spi skang anak i simpan tau dlm wallet dia...mak dia plak yg fefeling lebey2 sebak...sekian...

p/s: buku teks sek rendah danish ade dkt 15 ketol termsk buku latihan kot...baru dpt masa dia first day skul..mlm tu gak gigih aku sampul...betapa mithalinye mak danish irpan!!! thn dpn 2 jenis buku teks sek rendah dan sek agama nk kena balut sbb dhia pn darjah 1 (hoi gile tua mak dnd anak sume dh sek rendah..sebak uhukkk!)...mesti kurus tangan mak dnd balut buku....>_>


abaikan tulisan chenta ai...yg fenting fefeling taww!


ni sume dh balut..balut atas katil sajok..pas balut krohhh krohhh...senonoh sgt!!...

0 comments:

Post a Comment

 
;