Saturday 5 January 2013

First time naik bas @TBS

Ho yeaahh!! after 10years, ini adalah kali pertama aku naik bas with my anak dara...last naik bas, masa aku first year koje (kije baru sethn pastu gatal nk kawin maka kite naik keter ngn laki)....Naik bas ni sbb last minit ade urgent thing kena settle kt kg...pttnye aku g sorang je..tp sbb mak ai riso ai naik bas sorang2 (anak mak ke kau??) so dia suhler dhia teman...takleh bawak danish..kang mamat tu mengamok dlm bas, sape ssh?? hakakkkk jugak!!

Dulu naik bas, naik kt pudu..sesak u olssss...pastu pgg beg rapat2 takot kena rampok....now, utk perjalanan ke Selatan, dh ade terminal bas baru...nama dia Termina Bersepadu Selatan...yeker ?? kalo salah nnt aku btolkan blk ye...so sesape nk ke arah selatan, mohler naik kt sini..kt area bdr tasik selatan, dkt ngn komuter/lrt dan seangkatan dgnnye..

masa aku g ni, aku terjah je kaunter...tanye je tiket ade kul bape...aku naik transnasional, tiket kul 11mlm...pastu tanye siap2 seat 2-1 ke 2-2..dh tua2 ni seat kena sedapp sbb aku sakit fenggang so keluasan dan kesedapan seat memainkan peranan...

dh bli tiket, makan2 kejap..pastu tros ler ke no terminal yg tertera kt tiket...masa nk turun ke terminal ni, hanya mereka yg hadooo tiket je leh turun..sejibik cam kt lcct ko..seat nk tgu bas, kaunter tpt org ckp bas dh spi..btol2 mcm tpt menunggu kt lcct...aku tak snap ms ni sbb bateri hp dh nk mamss..kang spi jhr 1 koje aku nk cr public fon nk kol parent aku kan...so simpan bateri tuk kol makbapak ai...

ade peristiwa...seat aku plg depan almaklom bli last minit...aku siap bawak selimut bantal sume utk si dhia..bas gerak je aku dh kroh2...dhia siap tdo atas riba sejibik mcm dia wat kt dlm keter...tdo tak sedor ni...tup2 spi ler kt yongpeng tpt makan...dhia bgn ckp nk kencing...spi je toilet, tak sempat bkk suor dia kencing dlm suor..baikkk punye....maka berjalanler anak dara i dr toilet ke basss berbaju sahaja...tang 'karipap' terpaksa menjadi tontonan umum...sabar jelah deknon....


0 comments:

Post a Comment

 
;