Monday 14 January 2013

Monday blues

Semlm tak wat pape..terlebih rajin...aku g masak lunch asam pedas,ikan goreng dan telur dadar, wat pavlova, bako RV...sume resepi baru....ohhh RV tu manis sket....takpe mgu ni nk bako lg...nk kurangkan manisnye...tp supermoisttt...aku sgt sker....even buh peti ais 2 ari, tp gebu ajeee..tp sbb peti ais aku ade doyan sbb nk wat doyan crepe, x memasal kek aku bau doyan...ooo kebetulan adikku mai with lakinye...dan anak2nye...derang late lunch kt umah aku..abis mkn, tglkan anak2, aku jd bibik menjg 4 org anak (termsk anak sdiri) sbb derang nk dating kt sunway giza bli buah2an for pavlova...sanggup tu...takpe aku layan je...lgpun adikku sdg memboyot anak ke3. Ptg aku masak sardin plak sbb lauk abis...


arini mood aku ke laut sket...ehem2...sesuatuh sgt kan...org ckp kalo ke laut, istighfar byk2..igt Allah...kdg2 mende remeh aje tp beselah pompuan sker besar2kan keadaan...kalo hari2 kite meratapi/merintih ngn masalah2/dugaan2/mende remeh, nnt hati tak tenang plak...so kite bzkan diri dgn mende2 yg berfaedah....simpan dlm hati...igt Allah sentiasa sygkan kite...


Pg ni aku terlebih rajin...bgn lbt jgk..tp sempat masak nasi goreng tuk bekal ke opis...bawak sume pavlova aku buat semlm (ni pn kena pektis lg..pavlova aku tak menggebu) dan RV yg aku bako semlm....aku ni masak mmg sker..bako2 lg aku sker...tang makan??? mmg aku ke laut jgk!!! maka, marilah kite sedekahkan ke opismet2 tersayang...nasi grg aku rs mcm sket je..sekali leh mkn 4 org...yummmeeehhh...yg lelain tu, derang nk mkn tuk minom ptg/lunch...sweet kan aku ni?? (juju bc mesti dia puiiihhkan aku...nikki ko jgn byk komplen...ahakss...)

0 comments:

Post a Comment

 
;