Friday 11 January 2013

Dhia Mysha Eryna - 2013

utk thn ni, aku tak cite lg pasal dhia kan?? mehler bercerita...thn ni dhia dh nk msk 6 thn..huih dh besar anak mama....progress dhia? hmmmm baca merangkak2 lg...byk sgt main..imaginasi jd princess lglah byk....pastu kt umah ckp ngn bear/barbie spekang london..nk pitam2 aku dgr...tgk cd konsert thn lps ntah bape juta kali spi tahap tv yg tgk dia sbb dia dok kroh2....kalo joget tu, mmg favs sgt...dh beso sok clubbing, mama rotan!

sejak dh menjd 'anak dara' ni, kuat sgt menjawab...aku bebel je, dia tutup telinga...plg tak menahan, dia akan ckp 'bisinglah mama!!!' ..kuang asam punye bdk...dia dh kecah2 brg menan dia, aku jeritler suh kemas...dia leh jawab 'mama ni asik suh mysha eryna jee...mama tlglah kemas..mysha penatlah'...amboi..dia wat kecah, aku kena kemas?? amboi..geram je aku tau...

bile kite suh dia reading..dia amik buku...tau tak dia bc cane? dia bkk buku..."lalaalalala...blablablabla...nininonino" ntah ape lg dia merepek tp selak sume page...pastu last sekali "ok mama dh abis baca" adoiyaaaiii....abg danish dlu, mama ajo, takde plak akal dia buat mcm tu..tahap terkencing2 tau abg danish reading ngn mama...haihlah anak...

pastu asik suh dukung mcm baby...pastu dodoi2kan dia..igt aku larat? dh beso pjg camtu nk dodoikan sambil berdiri..lenguh ok...pastu plg hazab, nk g skul...ari2 melalak atas katil, ckp tanak sekolah...siap bleh ckp "mata mysha eryna takleh bukak"..sambil merengek2 ...ei geram aku...spi pki bajulah dia merengek2 meleleh2 air mata...siap ckp 'tanak g skul!! tak syg mama!'...kang sok2 dh beso tak masuk uni, ko salahkan mak ko gak kan sbb tak paksa g skul...so biarlah skang tak syg mama..sok dh beso dhia bc blog ni, baru dhia tau hazab mama nk bgnkan dhia g skul...

tp tiap2 pg mmg mtk bawak bekal...bli je kt kedai tepi jalan...bekal wajib dia, apam pokadot 2 bekas..pastu dia susun ctk2 dlm bekas barbie...gegambaran kt bawah ni pg td punye entry...elok lak pangai bgn tak rengek2..bgn sendiri sbb nk bekpes roti canai ngn mama kt subaidah...cubalah ari2 dhia mcm ni..sng mama nk siapkan dhia...uhukkk...






0 comments:

Post a Comment

 
;