Sunday 9 December 2012

Sabtu yg PENUH...


Tajok gile melayu...eh mestileww..i kan melayu..hikss...sabtu sangatlah memenatkan..byk mende aku kena settled since mgu dpn (sabtu dan ahad) aku dpt 2 order candy buffet..tq to my lalink anak beruang grup, cikpuan atut sbb bg job ni kt aku...lebiuewww!!

disbbkan aku ni adalah bekerja fulltime dan baking/candy buffet hanyalah site inkam aku, makanye aku kena cr segala mak nenek barang either after blk koje or during wiken...tp kalo nk cr brg baking mmg wiken jeleeer sbb wikdays kedai baking tutup kul 6...tu yg sadis sket...so nk tanak mmg wiken aku kenalah g semua tpt2 utk membeli brg baking and candy.

sabtu, pg2 customer dh pickup order..aku mtk cust amik awal since aku ade appointment ngn dentist kt area umah..dh ujung2 thn ni haruslah aku g dentist sbb comp cover rm500,rugi wooo tak guna.....after cust collect cupcake, bawak dnd g mcd...layan mcd..aku tak sker mkn mcd...mmg dh lama tak mkn..tp sbb mcd dkt ngn dentist, tu jeler tpt plg senang nk melantak dgn berhemah...

abis bekpes, terjah dentist..cek gg aku and danish..supposedly dhia pn kena..tp sbb dia seriau tgk segala mesin2 yg membeross gg aku dan danish, tros melalak2 tanak...aku kena tampal gg and scalling..danish scalling je...pastu kt kaunter aku ckp kt bdk kaunter tu bil sekali sbb nk claim..segala mak nenek berus gg, ubat gg aku cekau..kate 500 heng...sib baik bdk2 tu ok..derang buatkan claim aku baik punye...total rm317...so spi ujung bln aku adalah sengkekdotcom...





abis jumpe dentist, g plak bakang dentist tu ade kedai gunting rambut..danish ckp nk gunting rambut sbb dia rimas rambut pjg..gigihlah aku bwk anak teruna ke kedai gunting rambut...pastu deret kedai tu ade kedai rm2 kot...dptlah aku stok-up brg2 tuk candy buffet...murah pn murah..jimat pn jimat...



pastu terjah plak HOI kt bdr sri dsara, cr brg baking aku..actually aku nak bli sekali choc fountain..tapi stok abis...sadiss okeh!! aku cuma dpt bli choc melter aje...dari HOI, aku ke kedai candy plak cr brg2 candy utk candy buffet 15 dan 16hb..abis kedai candy, aku g kedai kek berdekatan sbb nk tgk kot2 ade choc fountain...ade mmg ade...tp mahal ya ampun..sekian tanak bli..

so aku pn bergegas plakg the store sg buloh plak, nak bli bju skul danish..sume amik kt situ...sng..unipom sek rendah, sek agama (danish tukar sek agama yg dkt2 ngn skdu, kali ni kena pki unipom..masa kt rehal leh pakai ape2 je janji tutup orat), stokin, kasut, beg skul sume aku cekau..senang sekali harung..tayah nk singgah byk2 kedai...aku sker the store kt sini sbb tak ramai org and parking free...sekian...

abis soping baju skul danish, blk umah kejap sbb nk solat plak...masa ni dh kul 2lebey...sempat lah aku masak cekodok dan grg papadom..simple2 sudey sbb malas nk lunch kt luar...aku ltk je cekodok dlm mangkok, ltk sos dlm mangkuk pastik, bwk air ltk dlm beg pastu tros berdezup ke bangi plak...sbb nk g yummie cr brg kek jugak...gigih gile aku!!! otw ke bangi, dnd mmg makan cekodok je..sib baik dua2 behave tak byk cekadak...sume aku dh siapkan..dh kenyang masing2 terbongkang...

spi yummie, crler brg2 baking aku..tgk2 ade plak choc fountain..harga sama ngn HOI..wah lompat kijang lah aku!!! tp ms nk byr, derang tak accept cc/debit card..ngek nye yummie..au plak cash ade bape sen aje..terpaksalah kuor cr atm mesin kejap..dhler nk dpt parking dpn yummie ssh...dnd plak tdo...kuorler cr atm mesin..pastu patah blk yummie, byr sume brg2 aku, dan gegas ke OU...gile tak haku??? rs nk pitam ari sabtu tu..tp demi sesuap bihun (tiba2 bihun apekah??), kenalah gigih...

Actually g OU sbb dnd nk sushi...mula2 aku janji nk bg mkn sushiking..tp sbb ms ni aku sgt penat, bajet dh lari sume ke arah brg2 baking, terpaksalah bwk g sushi jj je..tupn mula2 danish dh rengek2 nk sushi pusing2...tp aku ckp takde bajet..bru dia ok...lepakler kt fudkot jj ou...abis makan, kt dpn supermarket ou adelah jual adiah2 xmas dan deco2 xmas..dnd ckp nk tgk je mama..tanak bli...huhuhuhuhu...pandai bdk2 ni..so danish mainler hotwheels...dhia dok pgg2 barbie..mata dh asik pandang aku sbb mintak ehsannn supaya aku blikan..jgn diharap...

ermmm masa ni, tanpa disangka, danish menang set trek hotwheels..yg ni aku wat entry baru..mak penat okeh menaip! teaser anak ai menang trek hotwheels


0 comments:

Post a Comment

 
;