Thursday 6 March 2014

Saat aku di UJI

Agak bertahun tak membuka 'diari' aku ni...terlalu bz dgn life, kerja, baking dan anak2...coretan ini mungkin titik permulaan aku menjadi seorang yg berani meluah rasa....terlalu lama memendam rasa aku rs dh tiba masanye aku luahkan...

After being almost 3 years, now aku berani bersuara...setelah beberapa kali aku taip, delete, taip, delete...aku rs dh spi waktunye aku aku revealed kisah sebenar aku….bukan utk meminta simpati..tp aku tanak org keep wonder ape status aku sebenarnye…aku tau ramai kt luar sana tertanye2…for the first time, aku akui yg aku ibu tunggal kepada DnD…its not easy to reveal my status…aku keep berahsia tentang status aku sbb aku malu di gelar J mahupun ibu tunggal…aku rs sgt jijik ngn status tu…korang pn tau mcmana masyarakat sll memperkecilkan/memandang serong terhadap insan2 seperti aku…kenape baru skang aku nk bgtau? Maybe Allah lebih mengetahui…mungkin Dia membuka hati aku utk tidak terus berahsia…jgn tanye kenape semua ni terjadi pada aku…itu semua ketentuan Tuhan…aku tanak mengimbas kisah silam…cukup 3 tahun aku berahsia…cukup 3 tahun aku mengharungi segala kesusahan/kepayahan sebagai ibu tunggal…berbagai dugaan yg aku hadapi sampai aku hampir nak bunuh diri…

Even until today, aku terus diduga oleh Nya…mungkin kerana Allah terlalu menyayanyi aku…tak cukup aku diduga sebagai ibu tunggal, aku diduga dgn kehidupan…dgn hati….mungkin nasib tak menyebelahi aku….mungkin Allah nak aku terus meratap dan terus ‘berbicara’ dengannya…kawan2 selalu cakap, aku kena keep strong…aku kena tabah…aku kena kuat…aku cuba..cuba sedaya upaya…tp apelah daya aku sebagai perempuan biasa yg penuh kelemahan….aku cuba untuk redha…cuba untuk bersabar…tapi apalah daya aku utk terus berlakon, tersenyum seperti tiada apa2 berlaku…sebenarnye, aku semakin lemah…lemah dgn dunia…lemah dgn ragam manusia…

Aku berdoa, semoga ape yg telah aku lalui…dan akan aku lalui, dan segala dugaan yg mendatang, tak lagi melibatkan hati dan perasaan…sakitnya hanya aku yg tau…ya Allah aku pohon kepadaMu, tolonglah…tolonglah beri aku kekuatan…berikan aku kehidupan yg bahagia…aku tak sanggup menghadapi dugaanMu ya Allah..terlalu lama ko menduga aku….berilah aku sedikit kebahagiaan…amin….

Buat mereka yg sudi membaca, tolong jgn jadikan entry aku ni sebagai peluang utk korang mengata/memperlekehkan aku…its not easy to be me…kekuatan aku sebenarnye terletak pada DnD…tp adakalanya aku rebah jugak kerana tak tahan dgn dugaan yg aku lalui…doakan semoga ade sinar bahagia utk kami anak beranak…



0 comments:

Post a Comment

 
;