Thursday 1 November 2012

I Lurve November...Unfortunately...


melayang RM200 makjemah on 1st November yg mulia ini....amboi ko bercite...mcm melayang 2 juta kan? mestileww...saya adalah insan marhain yg makan gaji secipott ajeee..mestilah kena mengadu kt sini duit melayang tanpa disangka...(zahrain, i need u NOW!!,**terngiang2 aku bile zahrain ckp "nawwal now!!!"..telan lior makjemah**)

mari bercerita sejarah melayangnye 200hengget aku...sedey....

alkisaaahhh...BB ku yg sgt ensem neh, membuat perangai...mula2 dia jd pekak....aku rs 2 bln lepas lah dia pekak...kire org kol aku/aku kol org, org je dgr...aku tak dgr ape2....kena loudspeaker baru dgr..so kalo kt opis, 1 opis dgr aku borak hape...besh tak? g kedai kt bawah opis aku neh..dia ckp nk repair 250...hoi..mahal...kose lah...

pastu start senin aritu..tup2 skrin asik gelap..aku igt bateri nk mams...siaplah on off/reboot bb..sian bb....tak jalan..kadang2 je jalan...dh risau dh..sbb hajat di hati nk bli ifon5 bile dh kuor kt msia..tanaklah bli ifon 4s bile bb rosak begini...so senin tu bertahan lg..kdg2 skrin bb gelap, kdg2 skrin tu npk...so sepjg ari isnin, aku asik on off bb jeler...

selasa, dia tros tak kuor pape..gelap!! maka gelap jugak dunia wasepku...upsss!!!...opismet tlg tgkkan...dia ckp, pelan2 bukak slide bb tu, kire aku takleh full slide the BB...kire aku kena tahan slide BB tu 1/4 je dia slide...so nk taip wasep/bb/sms, aku kena tahan slide sambil menaip...bygkan betapa gigihnye aku menaip..masa nk tahan slide tu, umpama ko tgh cr line celcom ko dok julur2 BB tu...mcm org ape je...tp demi sygkan duit, aku gigihkan juaaa...

rabu malam, lgsg bb aku gelap....dok bukak 1/4 slide, 1/8 slide, sume tak jln..maka lebey malaplah duniaku...sedey...dhler nk pasang alarm dh terbiasa guna hp...ni dh hp rosak, pakailer jam loceng..sekali terlajak plak sbb salah set jam...sabar jelahh...

arini, gigih aku g kedai bawah opis ni..tanye bape dia caj, bile leh dpt..dia wat on d spot..30mins camtu siap...rm200...oklah dr aku kena bli ifon 4s kan??? kang dtg ifon 5 aku plak merana...erk???

so bln ni mak tak bape nak kaya...ermmm....nk call bonda lah wat loan tgh bln 11 sempena?? jeng jeng jeng...

I LOVE NOVEMBER.....

0 comments:

Post a Comment

 
;