Monday 19 March 2012

MATTA FAIR


Antara event yg aku tak pernah g gak..MATTA Fair...mmg dh berazam nk g jugak thn ni..tak bli pape pn takpe..janji masuk MATTA fair ni jalan2 tgk booth amik pamplet byk2..konon nk g ari sabtu, bakang kena kerja from jemaat 12am spi sabtu 7am...blk2 takde makna aku nk siap2 g MATTA..ke katil ler jawabnye...

Tup2 ari ahad, jiran kesayangan aka mer ajak g..yaribbbaaa...yg lg besh dia drive..double yaribbbaaa anggreey anggreyyy...tq mer..lap u...yg lg besh ..(byknye besh ko ciklyein), dia tapaukan aku meegoreng....ard 9am mer spi umah, pikap akum then bekpes kt subaidah berbekalkan meegoreng terbaik..ahahahah..selamba je kan...takpe..aku customer tetap...subaidah tak marah punye...keekekek...

abis bekpes terjah the mall cr parking..the mall pn tak bukak lg...:D..dr the mall tu dh ade mayflower...tp kiteorg tros je ke pwtc, byr tiker rm3/entry...ms nk masuk matta fair at hall 1, umangaiii..ramainye umat..baru kul 10..tp ramai hamat..yg tak besh, bau ketiak masyem/pahit/tengek/kempam sume ade...pening2 gile...

so bermulalah 'pengembaraan' kami dr 1 booth ke 1 booth saja2 memberatkan beg free matta fair ngn pamplet2...kiteorg start tgk domestic dulu...aku ni tingin nk g pulau je..either perhentian or redang....tp sbb ati ni mcm tak tetap, dh pusing2 kt hall 1, kiteorg ke hall 2..ke 'pengembaraan' booth antarabangsa...kelasss sgt...

kt sini ler aku n mer tgk pakej disneyland hk, goldcoast and korea....eceh..bagak kayo..duit dlm poket aku 150heng aje..takpe...lagak tu fenting...aku tgk gak rege2 tiket flt...MAS and emirates quite murah...yg kelakar..masa agen dok tanye, u nk pergi bile?? aku jawab jan next year..dia jawab, ooo tu u tunggu next matta lah july/august...ahaksss...

tujuan aku nk serbey2 pengembaraan obersi, sbb aku mmg nk g obersi...angan2 kena ade...utk org bajet cam aku, kenalah plan dr skang...kena kumpul duit nk dok dlm disney otel...duit nk soping toys dnd...haa bruler besh...kena cek cuaca pn ye...byk ni nk kena plan...di mana ade kemahuan di situ ade jalan... u can do it lin!! aja2 fighting!

g hall 2 tak lama sbb mcm takde arah tujuan..ahahahah..terlalu byk pilihan spi ko blank..sebenonye ko takde duit tp berlagak je lebey..ahaksss..so kiteorg patah blk ke hall 1...yg ni dh lebih tawaf 7x....tawaf ke 20, aku pn bli lah voucer2 otel murahan yg aku rs aku nak sgt lepak dan worth it utk anak2..sgt berbaloi2...tak sabar nk wat reservation...

so next MATTA fair, aku dh tau dh nk cek ape...:D

0 comments:

Post a Comment

 
;