Tuesday 18 June 2013

Berlari berkejaran...

Bile kite bergym, lg2 dh start wat heavy2 (cardio pn kadang2 hazab okeh), tak pernah ko akan ckp gym ni tak sakit badan…mmg sentiasa akan sakit…nk ctk body kenalah di’dera’ sket khen??

Aku ni kdg2 ade perasaan nk give-up bergym…penat dan sakit nk mamposss…cthnye, aku kena lari kt treatmill 20mins non stop…kang 2 ari lps tu, betis aku cramp seminggu….sakit gile okehhh…dhler pas lari tu ko bkn rilek2…sambung plak buat workout kaki yg ade weight...bkn 1 mesin…spi 3-4 mesin…pastu ngn squat siap weight kt bahu dkt 20-30kg…..kdg2 tu aku ckp ngn PT..”jap2 tak tahan peha sakit…”.dia ckp “bleh lg bleh lg, tahan sket lg”…tp aku tetap stop sbb tenaga aku dh takde kt kaki dh…rs nk kakikan org pn tak berdaya….

verangannsss body mak meletopss begitu sambil berlari di atas treadmill


Arini aku warmup kena lari kt treatmill 20mins..aku mmg tak sker lari…walaupn masa sek rendah sll masuk marathon…kt sek men masuk bar 8 (btol ke?) walaupn tak menang tp masuk ok!! Pastu dh kerja pn masuk lari 4x100, 4x400 (owwhh yg ni aku menang sbb sambil lari org sorak nama BF aku)..hebat gileee!!! Bile dh tua suh lari rs beratnye diri ini…

cth kaki mak cramp...tp body aku bkn begitulah...

Aku pasan stp kali aku lari kt treatmill mmg aku akan cramp kaki 2 ari lps tu..sakit menegang urat….so arini, pt aku ceklah cara larian aku…hahaahah..dh berkali2 lari, arini bru cek ek?? Dia tgk, ‘ok je u lari…’..even ade sorang pt ni pn ckp, kalo salah kasut pn mmg leh cramp tp kasut aku dh kompom2 tak salah…after mins ke 10 berlari beriye2 spi ketiak pn basah, PT ckp ‘u tau tak kenape betis u sakit?? U lari hentak2 kaki…u kena lari slow n steady..guna tumit bakang pastu baru ke dpn (sambil pt tunjuk dia lari)…make sure u lari takde bunyi hentakan kaki u kt treatmill’…aku pn cuba…hazab jugak nk berlari ade cara erk??
Stp kali abis workout, aku akan jalan tak betul..hoi kaki sakit kot…sib baik PT tak komplen aku jln kengkang..dia cuma ckp  sambil gelak2 kesian tgk aku yg malang didera ‘u mcm jalan atas angina lah lin’….sbb aku jalan melayang2

ok ade 1 cerita kelakar…aku rs takdelah kelakar sgt…tp nk cite gak…aku baik ngn aunty cleaner kt gym tu…ala aunty ni peramah…ngn sume org dia tegor…tp akuler plg rajin pn ramah mulut….dia sll ckp ‘amoi…sudah makan ka??’ ‘amoi, ada penat ka?? Ari2 gym kuat arr u amoi??’...'amoi sudah kurus kenapa mau gym lagi??'…pastu dia tauler aku anak 2 sume…as usual arini dia mmg borak ngn sorang trainer ajo kelas ape ntah ..menari2 laju2 ni..tatau ape nama…trainer tu india jgk..ckpler india ber2…siap ayoyoyoyoyoy bagai…aku takkan nk join khen sbb tak paham…tp sbb locker aku mmg kt tpt derang borak, aku hadap jelah…abis je tukar bju aku g jamban..kebetulan aunty tu pn ke toilet…dia ckp kt aku caneh ‘saya cakap sama dia (trainer kelas menari2) awak kurus, dia cakap takpelah…tak kawin lg….then saya cakaplah awak sudah kawin anak 2…dia terpanjat’…aku gelak jelah…dlm ati aku pttler ko dok ayoyoyyoyoyoyyo..ngompat aku rupanye…sekian…





0 comments:

Post a Comment

 
;