Friday 14 June 2013

Pisang paling mahal!!

Aku bknlah peminat tegar pisang...tp cekodok pisang, kek pisang, kuih bom pisang tu favs kakton(makjemah dh tukar jd kakton) sgt!!!

sejak aku bergym, cara makan aku pn terpaksa berubah...utk menjaga stamina di usia tua katenye...since aritu umur naik 28thn, ati dah tak tenteram...asik ngadu domba ngn PT...so PT suh aku jgn mkn nasi dan byk mkn protein...maka bermulalah kehidupan aku ngn diet karbo...mlm tu kdg2 mls masak, aku tak mkn pn..tp bile suap dnd nasi buh kicap ngn telur goreng, fuh, menyentap2 jiwaraga...last2 tersuap 3 suap dlm molot...nikmattt gileeerr!!!

ok sambung cite pisang...since dh bergym ni, kawan2 pn ade yg g gym, so mostly ajo aku, b4 start gym, jogg, mkn pisang tuk tenaga.....lg 1, suh makan telur....aku pn bukanlah penggemar telur separuh masak..geli aku berlendir2 tu..tp since semlm, aku cuba telan...lepak subaidah ngn dhia...telan sambil tahan napas...arini pn layan telur separuh masak...tp kicap termasin cam aram sket rasa...puihhh..

pg ni tiba2 rs penat sgt..maybe sbb aku tak bape sihat...spi je bts, terpk nk bli pisang...sbb jap g nk workout ni...npk je 7-11 terus aku terjah...amik pisang...selama ni g 7-11 npk pisang mmg tak pandang lgsg..yg ni terpaksa pandang..1.10 ko seketol...mahal...masa makan, rs nk mkn kulit sekali bru ler rs puas ati..tp takot plak aku kang makan kulit tros pitam sbb tercekit kulit pisang....

ooo lg 1, PT advised aku minom kopi takde gula utk heart rate...dh try 2x...minom rasa berpinar je mata aku...lidah pn payau je...pastu semlm PT wasep info pasal ginger bagus tuk percepatkan lose  weight dan improve metabolism..erk?? haruslah ari2 aku kunyang halia..ke cane?? harus terkentot2 dlm opis...akakakak...pastu tiba2 metabolisma umur 20thn? puihhh!!! eh tp info aku cite ni btol2 kejadian tau...bkn main2...jomlah kite menjalankan idop yg sihat di usia tua...gtuhhh!!!

mlm ni ade psr mlm kd..harus terjah cr pisang tuk energy katenye...ni kalo tak 6packs jgk body aku tatau nk kate.... (haktuihhh diri sendiri)





0 comments:

Post a Comment

 
;