Tuesday 11 June 2013

DnD Camping @ Jauhar's Casa Impiana

Tajok kenalaahh up2 sket barulah meletopss...auww...kejadian berlaku last wiken..minggu2 terakhir coti sekolah...cikpuanhana ni mmg sgt rajin bab2 xtvt kekanak ni..dlu everywiken ade painting class..mmg dnd join...kalini dia wat plak camping 2d1n...ibu bapak takleh join..nk ngendap pn takleh...maklomlah makpak zaman skang sume kiasu kan..maka hana pn buatlah ruless yg konon2 ketat...puih!!!

sabtu after lunch aku anto dnd...dnd peserta kedua.. yg pertama adam anak izatul...sementara tgu peserta seterusnye (yaya anak wawa dan adam anak memon), aku tdo dlm bilik jauhar's..selamba?? mmg selamba beb!!! ngantok kot...pedulik arrr..nk tdo gak...tutup pintu tdo!! walaupn hana ckp mak pak pas anto anak2 kena blk, tp sbb hana sayang aku, dan aku tak kiasu, dia benarkan aku stay spi wawa n memon sampai...nk tgu derang spi, sempatler aku mkn nasi kt bawah...AJK penduduk kt tpt hana wat mkn2 dr pg spi mlm..selamba mak join..hahaahaha...

yg lg besh, dnd asik halau aku blk...mama, mama blklah cpt..tayah tgu danish ngn dhia....pastu kang aku dh turun..aku naik kejap nk jumpe hana, bleh tak dhia tanye, mama nape tak blk lg?? blklah cpt..wah gile menghalau anak mak neh...kecek2 dh pandai halau..sok dh beso, aku dh tua, agak2 dia halau aku g umah org tua tak? euwwww...sadissss..

by the time sume peserta spi, aku teman memon makan bihun aku masak...lembap si memon ni..umah mak dia dkt je...tp nk tgu dia, mcm dtg dr serembannn...sib baik ko peknen...aku ampunkan...bapak hana siap offer tahu sumbat...sedap gilsss!! aku amik 2, memon pn 2...nyummm!!! mmg aku wat umah hana tu mcm umah sendirilah..yg penting, pinggan kena basuh pas makan..akakaakkak

hana sll updet kt wasep ape anak2 kiteorg buat..terharu dgr danish jd imam every solat...siap azan dan iqamat...aku mengs okeh bc wasep...sedu sedan...eh mcm kiasu tiba2 ek?? sejuk perut mama mengandongkan dnd...lap u deep2...

ok, gambar2 kt bawah ni dr hp canggeh hana dan memon..aku menumpang menepek di blog ini aje...
 as usual kemho with makyong kiasu....hana snap..siap halau suh blk cpt2..
posing kt khemah adelah wajib...bukti khemah wujud

peserta2 yg happy pas pasang khemah

saat2 akhir seblm berpisah...

ni xtvt sabtu ptg..beriadah/jogging

tu diaaa!!


solat asar...beso dh anak dara mak

xtvt bebas


solat magrib...anak i jd imam..yg ni ler aku ngs2...uwaaaa...nk ngs lg aci??

xtvt pg ahad...nk tgk kuda, tp ujan plak

mamam nasi lemak..bekpes

men badminton

abe joe banje semua bdk2 kt kidszone(btolkew?) jj au2..tq abe joe...lap u deep2...eh??



sekian cerita camping...yg pasti dnd mmg tanak blk...masa aku pikap tu, masing2 wat muka..masuk keter, sume terbongkang spi 8pm...anyway, tq hana kerana berjaya buat camping ni....anak2 we ols sume happy to the max!!!

0 comments:

Post a Comment

 
;