Monday 10 June 2013

Danish berjumpe dentist

Seminggu seblm tu, Jemaat pg, danish mengadu gusi dia berbonjol, dia ckp tak sakit...cuma dia tak selesa ngn bonjol gusi tu...so jemaat ptg tu, aku tros walk in ke klinik pergigian rohaya (ni mmg tpt aku n dnd g kalo sakit gg)...org tak ramai, tp melangok spi nk magrib...tensen guaaa...aku dhler aritu tiba2 hangin...sbb ms kt kaunter, dia ckp kena set appointment..aku citelah pg tu aku kol nk set apointment tp derang ckp walk in aje..bakang derang ckp sehari seblm...okeh fine~ salah aku...dh spi turn danish, jumpelah dentist poms comel lote...danish dh seram siap ckp tanak cek dia ckp takot jarum tajam..sebenonye bukan jarum..mende2 gg ni kan sume2 tajam2...tu dia seram...doc ckp dlm gusi danish bernanah...so kena mkn antibioitiok, dtg lg sabtu dpn(sabtu lps)...ok...

So sabtu lps aku mai ler dentist b4 dnd bercamping di rumah hana...kalini doc lain plak..masih lg poms...sib baik doc tu pandai tackle bdk2...so danish tak takot sgt...doc ckp dia dh matikan akar gg danish..kire gg danish tu dh matilah sbb takde salur darah dh...sib baik gg susu..doc tanak paksa cabut...biar tanggal sendiri..so dia buh kapas kecik yg ade ubat sgt busukkk dlm gigi danish pastu tampal temporary...sabtu dpn kena dtg lg tuk buang kapas tu dan tampal permanent...ikutkan gg danish semua elok2...tp dia kurang minom air masak..cam org tua sker teh o ais ngn teh ais..kalo nenek dia minom kopi, dia join..sbb tu anak teruna aku hyper (ade kena mengena ker?)...

Pas kena tampal tu aku tazkirah kan danish..byk minom air masak..jgn mkn manis2...coke2 semua adalah di larang..kalo ngn aku, bdk2 ni sgtlah jarang dpt mkn mcd ke fast food ke...mmg mak dia tak galakkan..cuba jalan ngn bapak dia, kompom yg tu dicari dlu..kate FASTTT...yolaahh!!! yg kelakar, b4 nk jumpe dentist tu, danish asik ckp tanak masuk tanak masuk...si dhia plak konon2 calm kan abg dia...'abg jgn takot...nnt dhia pgg2 tangan abg ok?? dhia pn nnt nk jumpe doctor jugak'...eceh stmt berani sgt...bile msk dia yg terkemut2 takot...abg kewl2 jeee even bape kali terangkat kaki tahan sakit...fuh..mmg herolah anak mama ni...

mat kewwlll

steady bang...


danish picit idung sbb ubat tu mmg busuk btol...



penyibuk je ni


konon nk tenangkan abg...tak menahaann...

0 comments:

Post a Comment

 
;