Tuesday 16 July 2013

Buka Puasa - Day 6

Ari ahad, aku ajak lg adik aku, liana dtg umah...Derang ok je...kali ni mcm pening2 nk masak ape..mmg stok barang basah banyak..tp gedik gak nk g kedai cr ikan..mula2 nk masak sup tulang..kol mak aku..dia ckp tayahlah..renyahhh!! masak asam pedas je..ok ..kalo asam pedas tutup mata jeww..

so mencarilah ikan pari...pastu npk kailan, ok grab tuk kailan ikan masin...npk plak sotong...ok bli lg sotong tuk sotong goreng tepung...pastu npk kerang...layan jgk ni wat kerang rebus...kekeekeke...blk umah, kul 600pm aku bersilat sorang2 kt dapur..siap tambah lg goreng ikan kerisi crunchy2....sempat wat mee goreng seaweed lagi...mee goreng seaweed mmg menjd pujaan dnd..tak sangka anak2 adik aku pn sker...sedap kot..sdgkan buh telur n ayam je...hiksss..air tangan mama...aku ni nama je sker masak, tp tang makan tu a bit kureng...sbb dh penat masak kot...tgk org makan pn dh kenyang...




0 comments:

Post a Comment

 
;