Sunday 14 July 2013

Buka Puasa - Day 5

Aku ni masak besh2 (beshler sangat!) during wiken je kot...heeheh..weekdays makan ape hado sbb blk pn dh lbt...eceh..alasan...seboleh2 tanak g param...bkn sedap pun...membazir je lebey..sejak2 mak dh ade IG ni, blog telah dilupekan..kesian blog i bersawang..so kenalah rajin2 hapdet supaya nnt sng dnd nk keep track apelah mama dia wat selama ni...gtuh....

Semlm, aku ajak adik aku liana dtg umah aku berbuka...barulah meriah suasana berbuka pose...kt peti ais aku rupanye byk lg ikan..tiap kali ari jemahat, KD ade pasar malam n ikan2 dia sgt murah dr pasar tani ari ahad...so kuorkan ape yg ade, pastu tambahlah stok2 lain...so semlm aku masak ala2 thai seafood...gtuh...tomyam ayam (terlebih pedas sampai berdesing telinga aku), sotong goreng tepung mabeles (guna tepung jagung sajok), pakchoi with oyster sauce (simple lg menyelerakan) dan siakap sweet sour (asal hado)...semua abis sehingga menjilat jari kecoli tomyam yg maha pedasss....kakaakak..aku pn tak sanggup nk hirup...Day 6 pn aku paksa adik aku mai lg...dia plak laki bini ON aje sbb tau akak dia sker main masak2...auwww...


0 comments:

Post a Comment

 
;