Wednesday 10 July 2013

Selamat Menyambut Ramadhan

Selamat menyambut ramadhan buat semua umat Islam...Tahun ni, aku berazam tanak g pasar ramadhan...nk masak even telur goreng or ikan bilis janji buka pose...lgpun aku bknler tahap makan melampau....tahun ni gak berazam, 30mins g gym b4 blk umah..nk menten fit...manalah tau timbang lg umur 20..fuhhh...(angan2 free)..

Danish mmg puasa penuh since darjah 1...dhia ni haaa...aku ajak puasa, dia leh jawab 'mysha eryna (skang ni mmg dia bahasakan diri dia mysha eryna tp ckp laju2) tanaklah puasa...nnt mysha eryna penat...pastu lapar...bleh makan malam je..tanaklah!!'..adoi..mazhab mana dia guna spi tanak puasa ni??

Tp mlm td pas dia g terawih kt masjid, blk2 umah dia ckp dia nk puasa..pg td kul 5am kejut dnd sahur..sib baik tak meragam..dua2 sng bangun..tp dua2 bersuap..takpelah, berkat air tangan ibu....pastu dua2 terbongkang ...huhuhuhuhhu...rsnye dhia puasa hap day je kot..td siap warning aku jgn bwk bekal air..sbb dia puasa...fuhh!!!

tdo pas sahur...time tdo ni jelerrr leh tgk tahap suci murna muka anak2..aku pon jd sebak..tp time bangun, fuhhh, mau merimauuu mak dnd...tp until pg td dua2 mmg elok je bgn nk pegi sekolah tak meragam...alhamdulillah

0 comments:

Post a Comment

 
;