Tuesday 28 May 2013

Berbudi pada tanah

Masa blk kg tu, sempatlah teman mak aku ke kebun ayah aku...kt situlah ayah aku abiskan masa stp kali dia abis koje..blk je koje, mkn tghari, semayang, tros g kebun...kalo wiken, sesudah subuh pegi...oklertewww dr dia g merewang tpt lain kan....

Aku tak pernah jejak lg kebun ayah aku ni..aritu ngn tak mandi, tak gosok gg, lek je g sana...haahah...teman mak aku petik cili...byk pokok cili..ayah aku tanam, mak aku petik, mak aku jual, mak aku dpt duit...hahahaah..alaa bkn jual berkilo2..sekilo 2 je...jdler wat bli gorpis ptg2....bile dok kg, lg2 tpt2 hijau ni, rs sejuk je hati kan?? rs mcm nk duduk kg selama2nye..tp apekan daya, byk tanggungan..terpaksa dok bandooo...mmg syioklah teman mak aku petik cili..tgk ayah aku cangkul2 tanah kt pokok pisang tu..sib baik aku takleh petik pisang..kalo tak mesti sume pisang aku petik...erk???

muka petani moden...puihhh..hiksss

petani cilik...bukan tlg sapu sampah..dia g gembor2 selerakk2an sampah tu..tau dek mak aku mau kena sergah..aku tukang tgk je..penat petik lada

kt celah2 dedaun ijau tu ler ade ayah aku tgh mencangkul n mak aku tgh petik cili..aku dh siap petik...teman bdk2 main tanah plak

0 comments:

Post a Comment

 
;