Wednesday 29 May 2013

Eran kew??

Ade org eran ngn lifestyle aku…bkn sbb kekayaan, kegayaan,kemewahan,kekurusan dan seangkatan dgnnye…tp eran cane aku non stop wat kerja…eceh…mcm kau sorang lah ibu berkerjaya…puihhh!!..takpe kena cite gak..sebagai pedoman idop…aku kerja bgn2 630am…ape2 solat dlu…pastu jerang air tuk Danish mandi, siapkan Danish, pastu kul 7+ jerang air lg tuk dhia,aku mandi, pastu aku siapkan dhia g skul pastu aku siap2, aku anto dhia g skul, pastu aku g koje…

aku parking kt SD…jalan kaki ke monorel…spi opis wat kerja…lunch aku g gym…ade lg 10-15min belen lunch tu aku mkn laju2…pastu sambung kerja…6-700pm aku blk…spi umah terkejor2 solat magrib, pastu tros bawak DnD ngaji kt surau…aku tgu kt surau tu spi derang abis ngaji…blk umah, bg derang makan…sllnye derang nk ayam grg ustaz jual dpn surau…kalau nk nasi, aku masakler nasi, grg ikan/ayam, buh kicap…siap..kena suap okeh..bukan ko biar je derang mkn…yelah anak aku manjeeww..nk wat cane..tu je ‘henbeg mahal’ aku hado…layan jelah…

abis makan, cek ade homework tak…kalo kena wat revision, buatlah…pastu aku ckp ‘mama nk bako kek..semua jgn kacau..nk ape2 amik sendiri..nnt takde duit, kite takleh g ***toooottttt***’..anak2 memahami walaupn kadang2 byk kali je menguji kesabaran sewaktu aku bz membako kek…pastu masa derang nk tdo, kang sorang2 mtk susu..dua2 isap botol lg ye..arap maklom…takpe2…jgn risau..anak I tak jong…gg pn comel2 elok2 lg…so abaikan jelah bab ni..aku takdelah ibu yg hebak…main hentam sajokkk…

haaa sementara kek terbako, aku wat simple cardio…5 jenis, 15x, 3set…mantop sgt makjemah…bile dinner aku?? Ahahahahaah tgk keadaan..kalo dh penat tak mkn…kalo blk awal harusler makan sbb lapo…tp tetap fat banyak khen?? Ok abis cardio trosler mandi2…so kt sini aku nk soal, bilenye aku nk bukak FB??? Mmg takde lah …tgk tv pn aku dgr sore tv je dr dapor…kdg2 tu mmg tgk tv, tp otak ligat berputar pk mende lain..tp wasep tetap reply laju…heheheeh..i loike wasep with YOU!! (u knew who u r..weekkk!!)

Byk lg xtvt2 aku dlm umah..lom cite basuh jamban, iron baju, sidai baju, lipat baju, basuh baju guna tgn blablablabla (rutin mak2 kot)….aku cite mende ni kt kawan2 rapat…derang ckp ‘aku dgr pn dh penat…’hahaahaha..Allah tu maha kuasa..mmg aku sgt penat…jgn tanye tahap penat cane..tak larat mengadu domba..tp diberikan aku kekuatan buat semua ni …alhamdulillah stamina masih kuat…ape2 pn mende2 ni terltk pada minda kite…mind set omputeh ckp…kekuatan aku terltk pada DnD..mmg aku kuat bebel..kuat ngamok kt anak2…tp ade sbb..bkn saja2..kdg2 kesian kt DnD kena marah pastu kang ngs senyap2..sedey woiii…cpt2 aku p kt derang mtk maaf ciom2 derang…mula2 derang tanak maafkan..siap tolak bdn sendiri (afiq ke kau….ahahahah)…tp tak spi 5 mins ok blk…sib baik..ape2 pun, I lap my son n my doter to the max..tu je nk cite…bai..



0 comments:

Post a Comment

 
;