Tuesday 14 May 2013

Gym u olsssss


Sejarah bermulanye aku ke gym adalah pada 24/4/2013...seminggu at least 3x...plg byk pn seminggu 4x...kenape aku ke gym?? sbb nk tone up body aku..ye aku mmg kurus..ramai bising ckp aku kurus tp ngaku gemok...actually mmg aku kurus...tp tang perot masyaAllah...pitam oitt...maklumlah, sker minom ais, teh ais ngn aku mmg tak dpt dipisahkan...makan nasi wajib..tak pernah miss...

kebetulan kt comp baru ni, ade gym kt bawah opis...staff price, rm50 sajok...aku pn tak membuang masa, teruslah register demi utk memFITkan body mak yg tak bape nk mantop neh...aku bgtau PT, aku tamoh kurus...aku nak kecikkan kaki dan perot aje...buang ler segala babat kt perut aku neh...

b4 start gym, PT timbang berat badan, ukur tinggi pastu keluar lah print out amende ntah..tp dia mcm bgtau tahap kesihatan kite lah..overall mmg aku bagus lah..dia ade rate2 dia..so rate aku ni mmg rate org sihat...cuma yg tak bagus, byk lemak dlm badan...muahahaahah..tak padan kurus erk..tp byk lemak..yg plg takleh blah (tapi aku sker) metabolisma badan aku, sama ngn org berumur 27thn!!! wehuuu merasa mak noksss umur 27...nk ckp aku kertu ckpler..janji tenaga mak ni tenaga 27 thn...kuat u olsss!!

so aku pn startler bergym until today...mental kena kuat!!! so during lunch mmg aku akan gym without failed..alhamdulillah..since aku bkn nk kuruskan bdn, so PT ajar aku tuk tone body aje...upkan bon2, bg musscle sket kt lengan supaya tak goyang2, kecikkan peha dan perut...as of today, tak npk lg hasil...yg berhasil, 1 badan aku sakit gile tuhan je tau...arini plg teruk!!! aku kena train spi merangkak2 aku takleh jalan..akakakak...siap tdo dlm bilik tukar baju tu...penat gile!!! pastu bile nk turun tangga, turun 1 kaki, stop, turun 1 kaki stop..btol2 mcm cite mr bean yg dia nk turun tp dpn dia ade org tua sloww gile tgh turun tangga...haa samalah...hikssss

seumur idop aku, selepas bergelar mak org, mmg takde suor trek...dulu ade kejap..masa aku kt scan sbb nk jogg kt taman klcc tu...tu bape thn lps...suor tu dh selamat koyak rabak..suor murah u olsss...pastu aku g plak true fitness kt sunway giza..2x je kot g...pun suor murah...konon nk pki blk, koyak jugak...bkn sbb aku sll pakai or sbb bontot aku tajam spi koyak2...tp kt jahitan dia mcm berlubang2...kalo aku pki tu, tgh2 workout, mmg kompom selamatlah koyaakk npk spender...fuhhh...sebelum kejadian ngeri berlaku, gigihlah aku membeli suor baru...2 lai je uolss...pakai arini sok basuh..begitulah penggunaan seluar gym aku...fully utilized kate omputeh...hopefully ni bkn angan2 kosong aku...dh lama tingin nk perut flat....barulah rasa gohjess dan osem!!! (bluek)

yg pasti, bile kite nk bergym ni, mmg kena kuat mental dan emosi...kalo tak kuat, mmg separuh jalan jelah...lg 1, bile ko workout, mmg akan selalu lapar..cam akulah..stp 4 jam lapar...tp aku takdelah stp 4 jam nk makan nasik...busuk2 aku mknler hot n rolls bli kt kedai bawah opis...besh wooo opis aku...nk makan je turun bawah...stress je soping turun bawah..eh??? 


day 1 - yg terbonggol tu bkn tali pusat ye...tali suor

day 2 - flat sket perut ai sbb takde tali pusat...eh??


hari seterusnye...baju je lain2...suor tetap sama

gediknye ko ari2 g gym nk kemho

ooo ni iklan semata2...pas bergym, dh mandi wangi2, ahkak jd rimau...aummm!!!

today..plg besh!!! aku pki bju lubang2 kt ketiak..ya ampun tak pasan...siap bgtau PT jgn buat workout kena angkat tangan...bju i koyak...lg aku ckp,lg dia wat...sia2 lah terpampang bulu tiak aku...pffttt!!!

0 comments:

Post a Comment

 
;