Sunday 12 May 2013

Happy Mama's Day

Arini ari ibu...Ustaz cakap tak elok sambut ari ibu sbb adalah fatwa hari ibu ni meraikan mother ape ntah..org kristian rasanye..tak pasti sgt sbb aku pn takde nk raikan mother's day ni..

kebetulan, arini aku ade 1 je order...maka waktu senggang di rumah adalah sangat banyak...aku mmg tak larat sgt2 nak keluar berjalan2..penat sgt2...kalo bleh wiken nk dok umah aje...mengenangkan kesian kt DnD ajelah maka sabtu tu aku bawak jugak keluar makan sushi kt JJ OU...so ahad adalah waktu melepak di rumah...

Sabtu tu, DnD mintak aku blikan stroberi celup2 kt JJ..sebatang rm3.50...2 batang?? RM7..pastu mtk lg batang2 byk kali..adoi..gile lah caneh..mau kempes poket mak kau kan?? so aku ckp kt DnD..jom kite g supermarket..beli buah..blk nnt kite wat coklat celup2 sendiri...hei kata mak dnd wat candy buffet...haruslah leh wat kt umah khen?? huuhuhuuuh..so sabtu tu beliler stroberi korea (ade promo) ngn seedless grapes...

ahad, pg2 g pasar tani cr bekpes, pastu siapkan order...abis siap sume, maka aku pn kuorkan lah coklat melter aku..malas nk kuorkan choc fountain sebeso alam..yg nk makan 2 org je..tak berbaloi aku nk ngemas...happylah DnD dpt main celup2...

Ptg sket, derang sibuk nk wat cookies femes-emes...maka buatlah...aku uli premix ajee...tp time menguli nk wat sejempot2 tu, danish dh geli2...dia ckp kt aku, "mama gelilah...macam taik.".ya ampuunn!!! nk gelak tp kutahankan jebat...aku ckplah tadi nak uli, uli jelah...dia buat 2-3 ketol pastu tanak wat dah sbb geli...dhia jelah rajin sket..tak spi 5 mins dhia dh menunjukkan ciri2 kepenatan..last2, mak kau ni jugak lah ye yg ngabihkan uli...hehehehe..dptler sebalang beso ngn setupperware kecit...happylah dnd dpt makan cookies buatan sendiri...

utk ari ibu, as usual takdelah sambutan istimewa since aku pn tatau nk raikan mcmana...ari2 pn ari ibu since tugas seorg ibu tak pernah berkurang...demi keluarga, seorg ibu sanggup berkorban ape sahaja..baik dr segi masa, wang dan tenaga...everything dikorbankan utk yg tersayang ---> anak2lah kan??? buat DnD, mama tak mampu nak berikan kemewahan utk anak2 mama...yg mama mampu, hanyalah kasih sayang tak berbelah bg...nnt anak2 mama dh besar, dh tau baca blog mama, mama nk anak2 mama tau, hanya danish and dhia sahajalah permata hati mama....










0 comments:

Post a Comment

 
;