Monday 13 May 2013

DnD mengaji di surau umah

Arini, DnD start mengaji di surau umah je..lama dh plan nk antar derang...byk kali jugak call ustaz rafie...cuma asik tak kesampaian atas masalah2 yg tak terduga...spilah b4 PRU aritu....aku decide kena jugak anto DnD..kesian kt danish sbb umur dh 9 thn tak reti bc quran..bukan dia tatau jawi lgsg...cuma dia tergagap2 baca quran..so aku perlukan org yg btol2 pakar supaya tak tersasar bacaan al-quran danish...

Ustaz rafie bgtau, seminggu 3x mengaji...isnins-rabu, antara magrib ke isya...aku bgtau lah yg aku ni sll blk lbt...mmg tak sempatlah kalo nk ngaji antara magrib dan isya tu...ustaz rafie ckp takpe, pas isya pn bleh...alhamdulillah..so semlm gigihler aku anto DnD...jalan kaki okeh...atas permintaan dhia..baru separuh jalan dhia dh mengeluh ckp penat...sib baik tak mtk dukung, kalo tak, kompom retak tulang keting mak kau...

Pas isya', takde lgsg bdk ngaji..tanyelah ustaz rafie mmg takde budak ke..dia ckp arini tiba2 takde..ohh aku rs maybe sbb nk exams ler ni kan..so DnD aje...yg aku geram tu, DnD main tolak2..abanglah dlu...dhialah dulu..pastu lari2 kt luar surau..adoiyai...sib baik lah ustaz rafie tu penyabar...senyum je dia..hoii sejuk ok tgk muka ustaz tu...

Last2 danish ngaji dlu...ustaz rafie skip2 pages since byk yg danish dh tau..aku ckplah bukan dia tatau lgsg, cuma dia tak lancar mengaji al-quran..so ustaz rafie pn puas atilah ngn prestati danish..then turn dhia plak...yg ni mmg aku lglah takleh blah..bleh dia tanak lgsg mengaji..siap lari2...aku tarik dia, dia bleh tolak badan dia blk...last2 terpaksa aku ribakan dia...join mengaji...ko sabarkan jelah ye ....dhia pn byk dh dia tau..so ustaz rafie pn tak risau sgt...ajar pn kejap je since dnd mmg ade basic mengaji..alhamdulillah tak sia2 ajaran mama selama ni..so esok, next ngaji kite naik keter lah ye??

 kt umah npk dia pakai tudung kan? bru jalan 1mins ke surau, dia dh bukak...

npk tak dhia tgh gelakkan abg dia ngaji...

mengaji kaedah talaqi


0 comments:

Post a Comment

 
;